Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Middag-Humsterland als merk in de markt

26 september 2017    Zuidhorn-nieuws
Wordt het Middag-Humsterland “Het Pompeï van het Noorden?”
Overleg mh

Afgelopen woensdag verzamelden zich 25 ondernemers en inwoners van het prachtige Middag-Humsterland in Museum Wierdenland te Ezinge om als werkgroep te beginnen aan de regiomarketing van hun geliefde streek.

Deze werkgroep is gevormd naar aanleiding van het ‘Visiedocument Middag-Humsterland’, waarin de regiomarketing als een van de speerpunten van de komende jaren naar voren kwam. Dit visiedocument werd aan het begin van de week officieel vastgesteld door de gemeenteraad van de Gemeente Zuidhorn, die ook financiële middelen ter beschikking stelde om het vervolg vorm te geven.

De Gebiedscoöperatie Westerkwartier zorgde voor deze avond de verbindingen richting de experts op het gebied van regiomarketing en schakelde een aantal studenten in die vervolgonderzoeken gaan doen. Het netwerk van de Gebiedscoöperatie Westerkwartier binnen de onderwijsinstellingen, zorgde ervoor dat deze combinaties snel gemaakt konden worden.

Onder leiding van Lector Marketing Karel-Jan Alsem en zijn collega Frits van Leer (Hanzehogeschool) werd een begin gemaakt aan de regiomarketing voor het Middag-Humsterland. Alsem maakte de werkgroep leden snel duidelijk dat regiomarketing niet begint bij een website of een logo voor je regio, maar dat er goed moet worden nagedacht over wat je als regio uniek maakt en welke doelgroepen je naar je regio wilt krijgen.

Na een zeer inspirerende presentatie van Alsem ging de werkgroep uiteen om verder zelf na te denken over de unieke kenmerken van het Middag-Humsterland en de specifieke doelgroepen van de regiomarketing. Het wierdenlandschap werd al snel genoemd als echt ‘Middag-Humsterlands’ en, met de afgravingen in Ezinge, vergeleken met Pompeï. Daarnaast werd het stempel van ‘Nationaal Landschap’ als uniek bestempeld, met de daarbij horende karakteristieke kronkelende wegen en sloten.

Samen met Alsem en vier studenten van de Communicatieopleiding van de Hanzehogeschool zal de werkgroep de komende tijd verder werken aan het merk Middag-Humsterland. De studenten zullen de komende tijd het gebied in trekken om onderzoek te doen naar wat het Middag-Humsterland nou zo uniek maakt.

Mocht u ook geïnteresseerd zijn geraakt om mee te werken aan dit merk, neemt u dan contact op met de Gebiedscoöperatie Westerkwartier via info@gcwk.nl of 0594 726002.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Pleinfeest-schuiling

Zuidhorn geniet van verjaardagsfeest Schuiling

11 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - fotos
Perfect weer, swingende muziek en een engelbewaarder tot slot
Lees verder →
Helicopter-3378335 640

Helikopter, helikopter. Mag ik met jou mee om hoog?

11 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Hoog in de wolken wil ik wezen. Hoog in de wolken wil ik zijn. Helikopter, helikopter
Lees verder →
75 jaar

75 jaar Schuiling: Feest op het plein

09 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Marco Schuitmaker, Wolter Kroes Liveband ROXX en Foodtrucks
Lees verder →
Finalisten 2025 jeugd ttv talero

Ruben Talen en Stefan Koops clubkampioen tafeltennisvereniging Talero

09 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Voor het eerst waren er twee categorieën
Lees verder →
Zomer muziek

‘Tussen Kunst en Curry’

08 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Bedrijf in beeld
Seizoensafsluiting Het KunstKwartier
Lees verder →
Kunstwerk  smilease

Kunstwerk SmiLease sluit aan op Art-7 project: Niet alleen bedrijfspanden maar kunst langs snelweg

08 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Regio-nieuws
Hans van der Kooij: " Als autobedrijf zou het misschien logisch zijn om aan de A7-kant een parkeerplaats te maken maar erg bijzonder is dat niet, ook de panden ernaast hebben een parkeerplaats met veel auto's".
Lees verder →