Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Marketingorganisaties werken samen aan herkenbaar vrijetijdsaanbod

16 juni 2022    Zuidhorn-nieuws
Gronings toeristisch aanbod wordt beter vindbaar
Foldermarkt toerisme (2)

Hoe maak je het Groningse toeristische aanbod online beter vindbaar en zet je de provincie Groningen digitaal op de kaart? Marketing Groningen provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn donderdag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'.

Convenant
Het convenant werd ondertekend door de provincie Groningen, Vereniging Groninger gemeenten, Marketing Groningen en de regionale marketingorganisaties. De betrokken partijen leggen hiermee de manier van samenwerken, rollen en verantwoordelijkheden vast.

Toeristisch aanbod
De beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen uit de provincie zijn nu gebundeld op visitgroningen.nl. De provincie is hier opgedeeld in acht toeristische regio's: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen, Veenkoloniën en Stad. Het uitgesproken karakter en eigen gevoel dat leeft in elke regio, komt terug in het toeristische aanbod op de webpagina. Ook heeft iedere regio in samenwerking met Marketing Groningen een magazine in Merk Groningen huisstijl ontwikkeld. De magazines nemen je mee op ontdekkingstocht door de regio. Met highlights, tips, routes en omwegen. De magazines zijn online te bekijken op de regio pagina’s van visitgroningen.nl en verkrijgbaar bij toeristische informatiepunten, VVV’s en veel ondernemers in de regio’s. 
» Lees ook Aftrap Toeristisch seizoen

Samenwerking
De samenwerking tussen Marketing Groningen en regionale marketingorganisaties moet toeristisch Groningen beter zichtbaar en herkenbaar maken. Daarbij is het samen uitdragen en vermarkten van het DNA van Groningen bijzonder. Bijna nergens worden zo de handen ineengeslagen om samen het verhaal en het DNA van een bestemming uit te dragen met één gedeeld verhaal van Groningen met één stem en één gezicht met behulp van de nieuwe huisstijl van Merk Groningen en het online platform visitgroningen.nl. Deze samenwerking zorgt voor een grotere bekendheid van het Groninger vrijetijdsaanbod en bereidheid van bezoekers om hier langer te blijven. En het versterkt de trots van de Groningers op hun eigen gebied. Daarnaast is het ook mogelijk om personeel en financiën efficiënter in te zetten. 

Marketing Groningen richt zich op het beheer van de website, het merk Groningen en campagnes. Organisaties uit de regio leveren actuele informatie aan en zijn de verbindende schakel tussen ondernemers in het gebied. De provincie en gemeenten gaan de samenwerking monitoren en voeren periodiek overleg met de betrokken partijen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Groep 1 sponsorloop anker koningsspelen (7)

CBS ‘t Anker loopt ruim 10.000 bij elkaar voor KiKa

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws - fotos
Meerdere scholen verbonden aan Koningsdag een sponsorloop waarvan de opbrengst naar KiKa gaat
Lees verder →
Lintje tosja schaeffer en  lases 1

Tosja na ontvangst lintje: “omdat ik het leuk vind om te doen”

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws - fotos
Uitreiking koninklijke onderscheidingen door burgemeester Ard van der Tuuk
Lees verder →
Poiesz jeugd talero

Mooi bedrag voor Tafeltennisvereniging Talero van Poiesz jeugd sponsoractie!

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Belangstelling voor tafeltennissen bij Talero is flink groeiende
Lees verder →
Peter frank pieternel en meindert show maaike borst

De (Peter) Frank, Pieternel en Meindert show met Maaike Borst

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Maaike Borst (1978) is bekroond verslaggever en columnist bij Dagblad van het Noorden.
Lees verder →
Pylon

Provinciale weg tussen Sebaldeburen en Oldekerk drie weken dicht

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Doorgaand verkeer wordt omgeleid via Grijpskerk en Noordhorn.
Lees verder →