Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Marlies-Bosch

Marlies Bosch ”de vrouw in het paars” ruimt op

15 maart 2025    Zuidhorn-nieuws
Kunst voormalige Galerie Briljant te koop
Lees verder →
Ondertekening convenant wac - 13 maart 2025 hans haze en sjirk sipkema 1

Gemeente Westerkwartier en Adviescommissie Bouwen en Wonen verlengen samenwerking

15 maart 2025    Zuidhorn-nieuws
De commissie kijkt naar plannen voor nieuwbouw en renovatie
Lees verder →
Sport

Thema-avond sociaal veilige sport door gemeente en Sociaal Werk De Schans

15 maart 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Alles over de basiseisen voor een sociaal veilige sport. Er is tijd om ervaringen uit te wisselen.
Lees verder →
Richard lamberst

Kansenmarkt voor alle inwoners in het Westerkwartier

14 maart 2025    Zuidhorn-nieuws
Wethouder Richard Lamberst benadrukt het belang van de Kansenmarkt: "In de gemeente Westerkwartier willen we iedereen de kans geven om mee te doen in de samenleving"
Lees verder →
Sport

Ondersteuningsbudget van € 449,-  per sportclub

13 maart 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Van maandag 24 maart 12.00 uur tot en met maandag 31 maart uiterlijk 11.59 uur kunnen sportverenigingen het ondersteuningsbudget aanvragen.
Lees verder →