Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Grootste vis pim griffioen

Sportieve ochtend op de vissteigers

05 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Samen buiten zijn, leren, plezier maken en respect hebben voor vis en natuur
Lees verder →
Evert van der weit, kampioen jur jansonius en ruben talen

Jur Jansonius clubkampioen Talero

05 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Volgende week clubkampioenschappen van de jeugd
Lees verder →
Kinderfietsroute

Ga op fietsavontuur met je klein kinderen!

05 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Samen lekker fietsen en veel ervaring opdoen? Dat is niet alleen superleuk, maar ook nog eens goed voor de verkeersveiligheid voor je kleinkind én voor jezelf.
Lees verder →
Regenboog

Provincie stimuleert inclusieve samenleving met nieuwe subsidie

05 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Stichtingen, verenigingen en gemeenten in de provincie Groningen kunnen de nieuwe subsidie aanvragen.
Lees verder →
Driewielfiets senior groningen bereikbaar - stella dekker fotografie  (7)

Gratis een elektrische driewielfiets uitproberen

05 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Inwoners van de provincie Groningen kunnen vanaf maandag 7 juli een week lang gratis een elektrische driewielfiets uitproberen.
Lees verder →
Voederhaag koeien

De provincie helpt de Groningse landbouw te verduurzamen

05 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Een fikse korting op bomen, heggen, kruidenrijke grasmengsels voor melkveehouders en klavermengsels voor akkerbouwers
Lees verder →