Of je nu behoort tot de boomer-generatie of Gen Z, er is altijd ruimte om je vaardigheden te verbeteren en nieuwe technieken aan te leren. In deze rubriek vind je regelmatig praktische tips die je direct kunt toepassen in je dagelijkse telefoongesprekken.
Telefoontip #5 Nodig je beller uit om de vraag stellen
Eindig je opening eens met: ‘Wat kan ik voor u doen?’ of ‘Hoe kan ik u helpen?’
Het komt vriendelijk over en de beller voelt zich welkom. Je wilt natuurlijk weten wat de reden is waarom men belt. Deze uitnodigende zin spoort je beller aan om dat te doen.
Ben je na het lezen van deze tip nieuwsgierig naar meer?
Wil jij (of jouw medewerkers of jouw leerlingen) leren hoe je het meest effectief een ‘koud acquisitiegesprek’ voert, een goed sollicitatiegesprek voor een stageplek voert of ongedwongen offertes na kan bellen? Vind je het wellicht lastig om te gaan met klachten of lastige klanten aan de telefoon? Heb je bel-angst?
Conntact geeft telefoontrainingen en communicatietrainingen, zowel in groepsverband, individueel als ook ‘incompany’ bij u in het bedrijf.
Wilt u meer weten over onze trainingen of heeft u een specifieke vraag?
De telefonie- en communicatietrainingen van Conntact:
#Persoonlijke training (voor bedrijven en particulieren)
#Efficiënter telefoneren
#Omgaan met klachten
#Meer omzet uit offertes
#Ook incompany trainingen
» Ontvang de mini gids "Telefoneren kun je leren"
Neem gerust contact met ons op via 085 – 76 06 140, stuur een » e-mail, of bezoek onze » website