Buiten beter app werkt goed maar.......
Gemeente Westerkwartier werkt sinds 1 mei met een nieuwe digitale toepassing voor het registreren en afhandelen van meldingen in de openbare ruimte: de BuitenBeter-app. Deze app maakt het voor inwoners gemakkelijker problemen in hun leef- en woonomgeving te melden. En stelt de gemeente in staat meldingen sneller en efficiënter op te lossen.
Webmaster constateert regelmatig iets als hij z´n hondje uitlaat en schroomt dan niet om daarvan melding te maken. Zo is er al een aantal `problemen` opgelost. Een fietsenrek is gerepareerd, Weesfietsen opgeruimd en, record, snoeiwerk verricht drie dagen na de melding. Dat geeft de burger moed.
Molenstraat drama voor rollatorgebruikers
Van sommige antwoorden op een melding zakt die moed je dan weer in de schoenen. Zeker als het een echt probleem betreft. In één geval gaat het om de slecht te belopen Molenstraat. Senioren die in de Eiberhof of Schoolstee wonen klagen daarover. De stoep is smal zodat rollatorgebruikers naar de straat moeten uitwijken. Dat wegdek loopt zo af dat zij al tegensturend naar de goot worden gedreven. Onhandig, lastig en misschien wel gevaarlijk ook. Op Webmasters melding kwam na en tweetal weken als antwoord;” Er zijn geen werkzaamheden uitgevoerd, de gemelde situatie past binnen het kwaliteitsbeeld.” Tsja.
Containers versperren trottoir
Kan botter. Op de melding dat de kleding containers achter het gemeentehuis ( Atlasstraat ) pontificaal op het trottoir staan en rolstoelgebruikers de weg versperren en de suggestie om de containers iets op te schuiven naar een perk, kwam als antwoord; ”ja geen idee dat bepalen wij niet”.
Een reactie op webmasters opmerking dat een gemeente die een inclusieve samenleving ambieert dat als de wiedeweerga moet oplossen, blijft tot nu toe uit.