Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Sluiting AH Zuidhorn: “Waarom staan jullie hier”

15 oktober 2009    Zuidhorn-nieuws
De meisjes zijn klaar voor de verhuizing! Historisch moment zorgt voor hebberigheid en hulp
Ahverhuizingzuidhorn20092 200

Afgelopen zaterdag was de laatste dag dat er boodschappen gedaan kon worden bij AH Bijlsma aan de Overtuinen in Zuidhorn.

Om 17.00 uur werd er begonnen met het leeghalen van de winkel ivm de verhuizing.
Ruim voor dat tijdstip verzamelden er zich reeds de mannen die de klus gaan klaren voor de deur van de winkel.
Ook Dhr Pieter Bijlsma posteerde zich bij de deur om e.e.a. in goede banen te leiden.

Sommige klanten konden nog net voor sluitingstijd wat boodschappen in huis halen terwijl anderen teleugesteld moesten worden,
omdat ze net te laat waren.

Webmaster had zich ook bij de deur opgesteld om dit historische moment te aanschouwen.
"Waarom staan jullie hier" vroeg een dame hem. "Gaat Pieter alles weer gratis weggeven?" Ik word er altijd zo hebberig van, terwijl ik tegen overconsumptie ben, maar ik vind weggooien ook zonde" ratelde de opgewonden dame door in webmasters oor.
"Twee jaar geleden toen hij verbouwde gaf hij ook alles weg" "Ik pak niet alles hoor! alleen dingen die gezond zijn, geen marsen enzo"

Juist hierom was webmaster naar de AH gekomen om dit fenomeen mee te maken.

En inderdaad net na vijfen rolden de meisjes van AH Bijlsma winkelwagens vol versproducten naar buiten die gratis mee genomen mochten worden.
Ongeveer 20 a 30 gelukkigen waren hierbij aanwezig om van deze voedselbank gebruik te maken.
Er was geen geduw en getrek, het ging allemaal heel beschaafd, Zuidhorn waardig. Wel werd er zo nu en dan een product uit het verkeerde winkelwagentje gehaald. Veelal leidde dit tot hilariteit.

Sneu vond Webmaster het wel dat de eerder genoemde dame een bosje bloemen terug zette. Zelfs gratis was dit bosje toch niet mooi genoeg.

Een echtpaar wat wagentjes vol in de auto laadde wist te vertellen dat er toch wel veel verborgen armoede is rond Zuidhorn.
"We ondersteunen regelmatig gezinnen maar vandaag kunnen we ze extra blij maken". Kijk dat komt goed terecht, Hulde.

Webmaster zelf werd niet bevangen door de gratis graaien koorts maar nam toch drie gezonde drankjes voor de kinderen mee.
Bedankt Pieter.

In verband met de nieuwbouw wordt er achter het gemeentehuis een tijdelijke winkel ingericht.
Deze winkel wordt overigens groter in omvang en assortiment. De opening is 21 oktober om 08.00 uur.
12-10-209 WIZ
» Naar de foto's






 

 
Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Wijnloop zuidhorn 2026 (1)

Wijnloop Zuidhorn; Zon in het glas

21 juni 2026    Zuidhorn-nieuws - fotos
Voornamelijk een "vrouwenuitje"
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Presentatie coalitieakkoord Westerkwartier

21 juni 2026    Zuidhorn-nieuws
En beoogd wethouders worden namens de vier partijen voorgesteld
Lees verder →
Chris mulder winnaar categorie 3 hunebed-rlt emmen

Chris Mulder wint Hunebed-ranglijsttoernooi in categorie 3

21 juni 2026    Zuidhorn-nieuws - Sport
Voor het eerst werd in Emmen een landelijk ranglijsttoernooi georganiseerd.
Lees verder →
Marloeseilander2026

Marloes Eilander vrijwilliger van het jaar bij K.V. Zunobri

21 juni 2026    Zuidhorn-nieuws - Sport
Tiekstra roemde haar enorme inzet en toewijding voor de jeugd van Zunobri.
Lees verder →
Wethouder harry stomphorst op zijn afscheidsreceptie met naast hem zijn vrouw ria

Harry Stomphorst neemt afscheid als wethouder gemeente Westerkwartier

19 juni 2026    Zuidhorn-nieuws
Bestuurder dichtbij inwoners
Lees verder →
Allersmaborg

Ontdek het wierdenlandschap van Ezinge

19 juni 2026    Zuidhorn-nieuws
excursie langs museum Wierdenland, wierde Ezinge en tuinen Allersmaborg
Lees verder →