Eind april heeft de gemeente Zuidhorn een nieuwe website gekregen. Met deze nieuwe, actuele website hoopt de gemeente de burger beter van dienst te zijn.
De indeling is vernieuwd en het digitale loket met bijna 400 producten geactualiseerd.
Wat mist is een gastenboek. In een raadsvergadering werd daarover al een vraag gesteld door Geertje Dijkstra van de VVD fractie.
Volgens haar is het lezen van de reacties op het gastenboek een goede methode voor raadsleden en bevolking om te vernemen wat er leeft.
Burgemeester Fennema gaf aan dat de website met grote zorgvuldigheid is gemaakt. Een gastenboek werd door professionals afgeraden. "Het speelt een betrekkelijke rol in de communicatie tussen gemeente en burger". Sinds juni 2009 zijn er een twintigtal berichten geplaatst waarvan 9 reclame boodschappen, 2 tips en 4 complimenten.
Ook zit er een juridisch aspect aan. Vragen via het gastenboek gesteld aan de gemeente moeten behandeld worden volgens de regels.
Manieren om te communiceren via de site met de burger dienen verder uitgewerkt te worden. Een start daarmee is gemaakt door het invoeren van een burger- en ondernemerspanel.
Dit panel gaat gedurende een langere periode de website testen op vindbaarheid van informatie, leesbaarheid van teksten en gebruikersvriendelijkheid. Hiervoor voert u als panellid meerdere opdrachten uit, die u via de e-mail ontvangt.
Wilt u deelnemen aan het burgerpanel? Geef u dan op via w» email.
21-05-2010 WIZ