Mixed hockeyclub Westerkwartier gaat het nieuwe wedstrijdseizoen goed van start. Ondanks de economische crisis, is de club er in geslaagd om zeven nieuwe sponsors te vinden. Samen zorgen zij ervoor dat deze snel groeiende club ook de komende jaren goed voor de dag kan komen.
Hockey is ook in het Westerkwartier één van de snelst groeiende sporten. De sport heeft bovendien een zodanig goede naam dat bedrijven hier graag hun eigen naam mee blijken te verbinden. En dat is zichtbaar. Hoofdsponsor ABN-AMRO voorzag alle jeugdleden van nieuwe sweaters, zorgde voor nieuwe hesjes en andere trainingsmaterialen. Stersponsoren Steenhuis Makelaars en Plegt Vos tekenden samen met subsponsoren Steenhuis Financieel Advies en Ditshuizen Schoonmaakdiensten voor een gratis wedstrijdshirt voor alle leden. Het contract dat deze sponsoren met Westerkwartier sloten, leverde hen bovendien een bord langs het veld op. Rabobank Noordenveld-West Groningen en Daalderop ondersteunen de club middels zo’n zelfde bord langs de lijn.
Hockeyclub Westerkwartier groeide de afgelopen jaren door naar ruim 260 leden. De snelle groei is niet alleen te danken aan de populariteit van de sport bij de jeugd, ook het aantal volwassen leden nam sterk toe sinds de club eind 2007 met trimhockey startte. Meer dan 25 30-plussers die nog nooit eerder hockey gespeeld hadden, ontmoeten elkaar inmiddels wekelijks op het hockeyveld bij het Van Starkenborgkanaal in Zuidhorn.
foto: Aernout Steegstra
9-09-2010 WIZ