Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Middag-Humsterland als merk in de markt

26 september 2017    Zuidhorn-nieuws
Wordt het Middag-Humsterland “Het Pompeï van het Noorden?”
Overleg mh

Afgelopen woensdag verzamelden zich 25 ondernemers en inwoners van het prachtige Middag-Humsterland in Museum Wierdenland te Ezinge om als werkgroep te beginnen aan de regiomarketing van hun geliefde streek.

Deze werkgroep is gevormd naar aanleiding van het ‘Visiedocument Middag-Humsterland’, waarin de regiomarketing als een van de speerpunten van de komende jaren naar voren kwam. Dit visiedocument werd aan het begin van de week officieel vastgesteld door de gemeenteraad van de Gemeente Zuidhorn, die ook financiële middelen ter beschikking stelde om het vervolg vorm te geven.

De Gebiedscoöperatie Westerkwartier zorgde voor deze avond de verbindingen richting de experts op het gebied van regiomarketing en schakelde een aantal studenten in die vervolgonderzoeken gaan doen. Het netwerk van de Gebiedscoöperatie Westerkwartier binnen de onderwijsinstellingen, zorgde ervoor dat deze combinaties snel gemaakt konden worden.

Onder leiding van Lector Marketing Karel-Jan Alsem en zijn collega Frits van Leer (Hanzehogeschool) werd een begin gemaakt aan de regiomarketing voor het Middag-Humsterland. Alsem maakte de werkgroep leden snel duidelijk dat regiomarketing niet begint bij een website of een logo voor je regio, maar dat er goed moet worden nagedacht over wat je als regio uniek maakt en welke doelgroepen je naar je regio wilt krijgen.

Na een zeer inspirerende presentatie van Alsem ging de werkgroep uiteen om verder zelf na te denken over de unieke kenmerken van het Middag-Humsterland en de specifieke doelgroepen van de regiomarketing. Het wierdenlandschap werd al snel genoemd als echt ‘Middag-Humsterlands’ en, met de afgravingen in Ezinge, vergeleken met Pompeï. Daarnaast werd het stempel van ‘Nationaal Landschap’ als uniek bestempeld, met de daarbij horende karakteristieke kronkelende wegen en sloten.

Samen met Alsem en vier studenten van de Communicatieopleiding van de Hanzehogeschool zal de werkgroep de komende tijd verder werken aan het merk Middag-Humsterland. De studenten zullen de komende tijd het gebied in trekken om onderzoek te doen naar wat het Middag-Humsterland nou zo uniek maakt.

Mocht u ook geïnteresseerd zijn geraakt om mee te werken aan dit merk, neemt u dan contact op met de Gebiedscoöperatie Westerkwartier via info@gcwk.nl of 0594 726002.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Viaduct a7 militair fred nieuman

Viaduct A7 wordt vernoemd naar omgekomen militair

12 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Fred Nieuman, die zich onvoorwaardelijk voor de vrijheid en veiligheid van anderen heeft ingezet
Lees verder →
Kantoor overleg vergadering

De provincie Groningen en het Rijk stellen geld beschikbaar voor versnellen woningbouw

12 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Gemeenten kunnen subsidie aanvragen om extra capaciteit in te huren, zoals een projectleider die een nieuwbouwproject uitwerkt
Lees verder →
Groente fruit

Ruim € 4,5 miljoen beschikbaar voor een gezond gewicht voor Groningers

12 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Het aantal mensen met overgewicht neemt toe in de hele provincie Groningen
Lees verder →
Wethouder hans haze, ton schroor (wold  waard), duncan de boer (huurdersplatform westerkwartier)

Gemeente, Wold & Waard en Huurdersplatform eens over betaalbaarheid en verduurzaming woningvoorraad

11 december 2025    Zuidhorn-nieuws
ambities van de Woonvisie Westerkwartier 2020-2025 verder uitgewerkt
Lees verder →
Zoemhouten instrument

Kinderactiviteit Museum Wierdenland in kerstvakantie

11 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Kinderactiviteit Museum Wierdenland in kerstvakantie
Lees verder →
Old stars top 3 2025

Spannende titelstrijd bij de OldStars van tafeltennisvereniging Talero

11 december 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
In de A-categorie was het bijzonder spannend
Lees verder →