Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Meer likes op Facebook: Tips om hoe krijg je Meer likes op Facebook

20 oktober 2021    Zuidhorn-nieuws
Hoeveel Facebook Likes heeft uw bedrijfspagina?
Facebook-laptop-prnews (1)

 Hoeveel Facebook Likes heeft uw bedrijfspagina? Als u bent ondergedompeld in marketing op sociale media, kent u dit nummer waarschijnlijk uit uw hoofd.

Met meer dan twee miljard gebruikers biedt Facebook een enorm potentieel publiek voor uw bedrijf. Maar met meer dan 60 miljoen actieve Facebook-bedrijfspagina's op het netwerk, is er ook veel concurrentie voor die allerbelangrijkste Likes.

Om meer likes op Facebook bijvoorbeeld met marktplaats VolgersKopen, moet u inhoud delen die echt sympathiek is - en u bezighouden met manieren die uw merk ook sympathie maken. U zult geen achterbakse gimmicks vinden in dit bericht. Het gaat erom meer likes te krijgen door een goede Facebook-burger te zijn en te werken aan het creëren van inhoud die echte waarde heeft voor een publiek dat in ruil daarvoor veel waarde voor uw merk zal bieden.

10 slimme manieren om meer Facebook-likes te krijgen

1. Ontwikkel een slimme Facebook-marketingstrategie

Zoals bij elk marketingplatform, haalt u alleen uit Facebook wat u erin stopt. Een goed gedefinieerde, slimme Facebook-strategie op basis van uw bedrijfsdoelen zal u helpen een samenhangende merk aanwezigheid op Facebook te creëren die aansluit bij uw merkpersoonlijkheid en waarden.

Definieer uw doelgroep
Uw strategie moet erop gericht zijn om likes te verzamelen van de volgers die het meeste potentieel hebben om waarde aan uw bedrijf toe te voegen door middel van regelmatige betrokkenheid, in plaats van eenmalige likes van online voorbijgangers. Het definiëren van de persona's van uw publiek kan een geweldige plek zijn om te beginnen. U moet tenslotte weten met wie u praat om de juiste tools en toon te gebruiken, in plaats van te proberen alle twee miljard Facebook-gebruikers aan te spreken.

Onderzoek de concurrentie
Door in de gaten te houden wat de belangrijkste concurrenten van plan zijn, kunt u technieken herkennen die wel en niet werken, zodat u het succes van de concurrentie kunt modelleren en hun misstappen kunt vermijden. U begint ook een idee te krijgen van het aantal Facebook-likes waar u naar kunt streven, zowel voor uw pagina als voor individuele berichten.

Sociaal luisteren is een geweldige onderzoeksstrategie die u kan helpen informatie te verzamelen over zowel uw doelgroep als uw concurrentie.

2. Maak een geweldige pagina

Dit klinkt misschien voor de hand liggend, maar soms kunnen de belangrijkste punten gemakkelijk over het hoofd worden gezien: als u Likes wilt verzamelen, moet u een geweldige pagina hebben en consistent geweldig posten. Uw Facebook-pagina bestaat uit veel onderdelen en het is belangrijk om ervoor te zorgen dat ze allemaal compleet, professioneel en merkgebonden zijn. Hier zijn enkele belangrijke componenten om te overwegen.

Gebruik alle elementen van de sectie ‘Over’
In het gedeelte ‘Over’ van uw Facebook-pagina kunt u belangrijke bedrijfsgegevens verstrekken aan mensen die op zoek zijn naar specifieke informatie. Naast uw contactgegevens kunt u de datum van oprichting van uw bedrijf toevoegen, een bedrijfsoverzicht geven of zelfs een lijst met merk mijlpalen toevoegen.

Al deze informatie helpt u geloofwaardigheid op te bouwen en potentiële volgers ervan te overtuigen dat uw pagina een Like waard is. Het helpt u ook om te verschijnen in zoekopdrachten buiten Facebook, waardoor gebruikers naar uw pagina worden geleid wanneer ze zoekmachines gebruiken om informatie over uw product of bedrijf te zoeken.

Kies boeiende omslag- en profielfoto's
Uw profiel- en omslagfoto's creëren de eerste visuele indruk van uw bedrijf op Facebook, dus het is belangrijk om verstandig te kiezen. Uw logo is meestal de beste keuze voor uw profielfoto, maar u kunt behoorlijk creatief zijn met uw omslagfoto.

Denk na over hoe u kunt overbrengen waar uw bedrijf om draait in één pakkende afbeelding. Heeft u een goed uitziend product dat u kunt laten zien? Misschien wilt u een foto van uw vriendelijke team laten zien. Wat u ook kiest, zorg ervoor dat het de essentie van uw merk weergeeft, zodat potentiële volgers een reden hebben om in uw pagina-inhoud te duiken.

3. Maak je Facebook-pagina gemakkelijk vindbaar

Dit is een eenvoudig concept dat herhaling verdient: mensen kunnen uw Facebook-pagina niet leuk vinden als ze hem niet kunnen vinden. Hier zijn enkele dingen die u kunt doen om uw zichtbaarheid te vergroten.

Kies een gemakkelijk te ontdekken paginanaam
Mensen die op Facebook naar uw merk zoeken, zoeken naar uw merknaam. Houd het simpel en maak het ze gemakkelijk om u te vinden door uw merknaam als uw paginanaam te gebruiken. Voeg geen onnodige zoekwoorden toe: hierdoor ziet uw pagina er alleen maar spam-achtig uit in plaats van een legitieme zakelijke aanwezigheid voor uw merk.

Selecteer een gedenkwaardige en consistente gebruikersnaam
Uw gebruikersnaam, ook wel een vanity-URL genoemd, wordt weergegeven op het webadres van de Facebook-pagina van uw merk. Een gebruikersnaam die overeenkomt met uw greep op andere sociale kanalen, maakt het gemakkelijker voor mensen die u al elders volgen om u op Facebook te volgen. Net als uw paginanaam moet uw gebruikersnaam nauw verwant zijn aan de naam van uw bedrijf.

4. Plaats relevante inhoud van hoge kwaliteit

Facebook raadt u aan om "korte, leuk leesbare teksten en opvallende afbeeldingen te delen om de aandacht te trekken". Hoe ziet dat er in de praktijk uit? Gebruik deze strategieën om berichten te ontwikkelen die inherent sympathiek zijn.

Schrijf geweldige koppen
Een pakkende kop is essentieel om aandacht te krijgen voor je bericht, maar ga niet over op het gebied van clickbait. Facebook biedt deze tips voor het maken van een geweldige kop:

Maak uw koppen informatief
Gebruik uw kop om de juiste verwachtingen te stellen over de inhoud van het bericht. 
Wees duidelijk en nauwkeurig
 

5. Post consequent en op de juiste momenten

Post consequent
Facebook merkt zelf op dat "consistent zijn in de kwaliteit en het soort berichten dat u schrijft, mensen kan helpen te weten wat voor soort berichten ze van u kunnen verwachten en hoe ze aansluiten bij uw bedrijf." Maak een inhoud kalender en plan berichten van tevoren om uw Facebook-inhoud georganiseerd en consistent te houden.

Post op het juiste moment
De sociale media marketing specialisten van Hootsuite hebben ontdekt dat dit de betrokkenheid vergroot, inclusief Facebook Likes. U moet uw eigen onderzoek doen om te bepalen wat het beste werkt voor uw publiek, maar we hebben ontdekt dat de optimale tijden 12–3 uur 's middags in de weekdagen en 12–1 uur in het weekend.

6. Organiseer een Facebook-wedstrijd

In een peiling van het Content Marketing Institute zei 81 procent van de marketeers dat interactieve inhoud (zoals prijsvragen) beter is om de aandacht van lezers te trekken dan statische inhoud.

7. Ga in contact met andere merken en gemeenschappen op Facebook

Onthoud dat Facebook in de eerste plaats een sociaal netwerk is, dus word sociaal en begin in contact te komen met andere merken die relevant zijn voor uw niche, maar niet voor uw directe concurrenten. Een simpele Like of opmerking op de post van een ander merk kan helpen hun aandacht te trekken en mogelijkheden te creëren om samen te werken om uw bedrijven te promoten, zodat jullie allebei meer Facebook Likes krijgen. Als je andere merken tagt, kan uw pagina ook worden blootgesteld aan een nieuw publiek (de volgers van dat andere merk), maar gebruik tags alleen in relevante berichten.

8. Gebruik het Facebook-algoritme in uw voordeel

Het begrijpen van het Facebook-algoritme is de sleutel tot het vergroten van uw organische bereik, met andere woorden, uw pagina en uw berichten onder de aandacht brengen van meer mensen die u mogelijk een Like kunnen geven. In de kern geeft het Facebook-algoritme prioriteit aan de soorten inhoud waar we het al over hebben gehad: kwaliteit inhoud die niet overdreven promotioneel is.

9. Voer Facebook-advertenties uit om uw bereik te vergroten

Facebook biedt zeer gedetailleerde advertentie targeting, zodat u uw advertentie-inspanningen kunt richten en het meeste uit uw advertentie-uitgaven kunt halen. Uw merk voor uw ideale publiek plaatsen is een geweldige manier om meer Facebook Likes te krijgen. Er zijn twee verschillende soorten Facebook-advertenties: gebooste berichten en advertentiecampagnes.

10. Leer van Facebook-inzichten

Het analyseren van Facebook-paginastatistieken kan u een duidelijk beeld geven van wie uw huidige fans zijn, waardoor u toekomstige Facebook-inspanningen beter kunt richten. U kunt ook de soorten berichten met het hoogste gemiddelde bereik en de hoogste betrokkenheid identificeren en die informatie gebruiken om meer van de inhoud te creëren die uw publiek van u wilt op Facebook.

Leren van uw fouten, uw successen vergroten en uw volgers inhoud geven waarvan u weet dat ze ze leuk zullen vinden, zijn belangrijke manieren om de kwaliteit van uw inhoud te verbeteren en te leiden tot - u raadt het al - meer Facebook-likes.

  • Facebook-smartphone-mobiel-prnews (3)
  • Laptop-prnews (2)
  • Laptop-prnews (4)
Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Feest van de geest

Feest van de Geest ook in Zuidhorn

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Een ontmoeting tussen Beeldende Kunst, Pinksteren en Architectuur van Kerkgebouwen
Lees verder →
Fietshelm kinderen

Groningers kopen massaal fietshelm met korting: pot leeg na 16 dagen

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Maar ze zijn nog wel gewoon te koop!
Lees verder →
Kermis zuidhorn (1)

Smullen van een suikerspin in ‘t zonnetje

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws - fotos
Mooi weer tijdens laatste dag van de kermis
Lees verder →
4 mei monument in het Wilhelminapark

1940 – 1945: Opdat wij niet vergeten

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Zaterdag 4 mei – 19.30 uur: herdenking bij het monument in het Wilhelminapark in Zuidhorn
Lees verder →
Feestelijk moment patiowoningen oldekerkermeer in oldekerk 24apr24v2-1

Afronding Kroonsfeld met de bouw van veertien patiowoningen in Oldekerk

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws
moderne en duurzame woningen voorzien in een woonbehoefte
Lees verder →
Wethouder be schollema

Gemeente Westerkwartier kiest voor toekomstbestendig grondstoffencentrum

24 april 2024    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
De gemeente Westerkwartier heeft circulaire ambities die aansluiten bij het Rijksprogramma Nederland circulair in 2050.
Lees verder →