Het Westerkwartier en het Middag-Humsterland worden stevig op de toeristische kaart gezet. Marketing Groningen legde haar oor te luisteren in het gebied.De gemeenten en toeristische ondernemingen in het Westerkwartier strijden onverdroten door voor het imago van hun gebied. En dat tegen het tij van de provinciale bezuinigingen in. "Wij wenden ons nu extra tot Marketing Groningen, dat nog een beetje onder het provinciale snoeimes uit komt", zegt wethouder Jan Oomkes van Zuidhorn.
Directeur Dirk Nijdam van Marketing, de club die probeert toeristen naar de provincie te krijgen, kreeg daarom deze week een rondreisje door het Westerkwartier en het Middag-Humsterland. Nijdam: "Wij weten heus wel wat het Westerkwartier is, maar door gesprekken met ondernemers en de drie toeristische aanjagers, kunnen wij het gebied beter verkopen, als uniek onderdeel van de provincie."
Ook het Middag-Humsterland kreeg volop aandacht. Nijdam: "Dat gebied is relatief onbekend in Nederland, maar is prachtig en heeft een heel interessante historie. Dat kunnen we beter aan de man brengen." Wethouders Jan Oomkes van Zuidhorn en Johan Steen van Winsum overhandigen vrijdagmiddag het eerste exemplaar van de nieuwe toeristische gids Middag-Humsterland aan gedeputeerde Douwe Hollenga. Bijna veertig ondernemers -te herkennen aan de Middag-Humsterlandvlag-leverden daarvoor informatie.
17-02-2010 dvhn