Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Maak online ondernemen in Zuidhorn nog effectiever met Google Ads

26 mei 2021    Zuidhorn-nieuws
Google Ads is een betaald online advertentieplatform dat wordt aangeboden door Google.
Adverteren

Het gebruik van Google Ads is misschien wel de beste beslissing die u voor uw bedrijf in Zuidhorn kunt nemen. Google wordt dagelijk 3,5 miljard keer gebruikt om te zoeken. Elke zoekopdracht biedt u kansen om uw bedrijf in Zuidhorn onder de aandacht van meer gebruikers te brengen. Dit betekent meer leads, conversies en verkopen.

Hiervoor komt Google Ads om de hoek kijken.
Wat is Google Adwords? Google Adwords is in 2018 hernoemt naar Google Ads.
Met Google Ads kunt u uw producten en services adverteren en promoten wanneer gebruikers naar uw zoekwoorden zoeken. Als het goed wordt gedaan, heeft het de potentie om leads en verkopen voor uw online onderneming, website of webshop een boost te geven.

Google Ads is een betaald online advertentieplatform dat wordt aangeboden door Google. De manier waarop het werkt, blijft in wezen hetzelfde: wanneer gebruikers een trefwoord zoeken, krijgen ze de resultaten van hun zoekopdracht op een zoekmachine resultaten pagina (SERP) te zien. Die resultaten kunnen een betaalde advertentie van u bevatten die op dat zoekwoord gericht is. 

Hoe komt u aan deze zoekwoorden?
Google Keyword Planner is een gratis hulpprogramma voor zoekwoorden van Google waarmee u de zoekwoorden kunt kiezen die uw bedrijf moet targeten. De manier waarop het werkt is eenvoudig: zoek naar woorden en woordgroepen die betrekking hebben op uw bedrijf. Het geeft vervolgens inzicht in die zoekwoorden, zoals hoe vaak mensen ernaar zoeken. Het geeft u ook voorgestelde biedingen voor bedragen die u op het zoekwoord zou moeten bieden, evenals hoe concurrerend bepaalde zoekwoorden zijn.

Van daaruit kunt u betere beslissingen nemen met betrekking tot uw Google Ads-campagne.

Hoe werkt Google Ads?
Google Ads werkt volgens een pay-per-click (PPC) -model. Dat betekent dat u een specifiek zoekwoord op Google kunt targeten en bieden op het zoekwoord, waarbij ze concurreren met anderen die ook op het zoekwoord zijn gericht. De biedingen die u uitbrengt, zijn 'maximum biedingen' - of het maximum dat u bereid bent te betalen voor een advertentie.

Als uw maximumbod bijvoorbeeld € 4 is en Google bepaalt dat uw kosten per klik € 2 zijn, krijgt u die advertentieplaatsing! Als ze vaststellen dat het meer dan € 4 is, krijgt u de advertentieplaatsing niet. U kunt ook een maximaal budget per dag voor uw advertentie instellen. U besteedt nooit meer dan een bepaald bedrag per dag voor die advertentie, zodat u een beter idee krijgt van hoeveel u gaat besteden aan uw digitale advertentiecampagne.

U heeft drie opties voor het doen van biedingen:
-    Kosten per klik (CPC). U betaalt wanneer een gebruiker op uw advertentie klikt. 
-    Kosten per mille ofwel CPM. U betaalt per 1000 advertentievertoningen. 
-    Kosten per betrokkenheid ofwel CPA. U betaalt wanneer een gebruiker een specifieke actie op uw advertentie uitvoert (zich aanmelden voor een lijst, nieuwsbrief, een video bekijken, enz.).

Google neemt vervolgens het biedingsbedrag en koppelt dit aan een beoordeling van uw advertentie, een zogenaamde kwaliteitsscore. Een kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina's. Indien uw advertenties van hogere kwaliteit zijn, kan dit leiden tot lagere prijzen en betere advertentieposities voor uw onderneming. 

Type Google-advertenties
Google biedt verschillende campagnetypen die u kunt gebruiken:
-    Zoekcampagne
Zoekcampagne-advertenties worden als tekstadvertentie weergegeven op de resultatenpagina voor het zoekwoord. Dit zijn de advertenties waarmee u waarschijnlijk het meest vertrouwd bent. Ze verschijnen op de pagina met zoekresultaten met het zwarte 'Advertentie'-symbool naast de URL.

-    Display-campagne 
Het display netwerk maakt gebruik van de uitgebreide website partners van Google om uw advertentie op verschillende websites op internet onder de aandacht te brengen. Enkele voordelen van het gebruik van het display netwerk is het bereik. Google werkt samen met meer dan twee miljoen websites en bereikt meer dan 90% van alle internetgebruikers om ervoor te zorgen dat uw advertentie zo goed mogelijk in het oog springt.

-    Videocampagne 
Dit zijn advertenties die vooraan in YouTube-video's verschijnen. 

-    App-campagne 
Net als videoadvertenties worden app-advertenties ook opgenomen in het display netwerk, maar kunnen ze worden gebruikt voor gerichte campagnes. Hiervoor ontwerpt u niet elke afzonderlijke app-advertentie. In plaats daarvan nemen ze uw tekst en items, zoals foto's, en leveren ze de advertentie voor u.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Kunstkwartier logo anim proef

Voorspeelavonden en Classic Express van Kunstkwartier

28 maart 2024    Zuidhorn-nieuws
Het KunstKwartier 'Unplukked!' Eindpresentatie in Niehove
Lees verder →
Swimchallenge (3)

Zuidhorn zwemt mee met Groningen Swim Challenge

28 maart 2024    Zuidhorn-nieuws
31 augustus van Zoutkamp naar Groningen
Lees verder →
Tegenlicht

Praat mee met VPRO Tegenlicht in Zuidhorn

26 maart 2024    Zuidhorn-nieuws
aflevering 'De wegwerpmaatschappij'
Lees verder →
Laatste editie

`Zaken` stopt.  Instituut regio Zuidhorn niet meer in de bus

26 maart 2024    Zuidhorn-nieuws
Huis aan huis advertentie blad “ Zaken die uw aandacht vragen” verdwijnt
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Over Wijzigingen openingstijden, Summerproat & Ondersteuningsverklaring

26 maart 2024    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Westerkwartier Gemeentenieuws 26 maart 2024
Lees verder →
De brug schoonmaakactie2

Van Bakstenen tot vuurwerk: De Brug ruimt op

23 maart 2024    Zuidhorn-nieuws
Zwerfafval actie op basisscholen in het Westerkwartier
Lees verder →