Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Maak online ondernemen in Zuidhorn nog effectiever met Google Ads

26 mei 2021    Zuidhorn-nieuws
Google Ads is een betaald online advertentieplatform dat wordt aangeboden door Google.
Adverteren

Het gebruik van Google Ads is misschien wel de beste beslissing die u voor uw bedrijf in Zuidhorn kunt nemen. Google wordt dagelijk 3,5 miljard keer gebruikt om te zoeken. Elke zoekopdracht biedt u kansen om uw bedrijf in Zuidhorn onder de aandacht van meer gebruikers te brengen. Dit betekent meer leads, conversies en verkopen.

Hiervoor komt Google Ads om de hoek kijken.
Wat is Google Adwords? Google Adwords is in 2018 hernoemt naar Google Ads.
Met Google Ads kunt u uw producten en services adverteren en promoten wanneer gebruikers naar uw zoekwoorden zoeken. Als het goed wordt gedaan, heeft het de potentie om leads en verkopen voor uw online onderneming, website of webshop een boost te geven.

Google Ads is een betaald online advertentieplatform dat wordt aangeboden door Google. De manier waarop het werkt, blijft in wezen hetzelfde: wanneer gebruikers een trefwoord zoeken, krijgen ze de resultaten van hun zoekopdracht op een zoekmachine resultaten pagina (SERP) te zien. Die resultaten kunnen een betaalde advertentie van u bevatten die op dat zoekwoord gericht is. 

Hoe komt u aan deze zoekwoorden?
Google Keyword Planner is een gratis hulpprogramma voor zoekwoorden van Google waarmee u de zoekwoorden kunt kiezen die uw bedrijf moet targeten. De manier waarop het werkt is eenvoudig: zoek naar woorden en woordgroepen die betrekking hebben op uw bedrijf. Het geeft vervolgens inzicht in die zoekwoorden, zoals hoe vaak mensen ernaar zoeken. Het geeft u ook voorgestelde biedingen voor bedragen die u op het zoekwoord zou moeten bieden, evenals hoe concurrerend bepaalde zoekwoorden zijn.

Van daaruit kunt u betere beslissingen nemen met betrekking tot uw Google Ads-campagne.

Hoe werkt Google Ads?
Google Ads werkt volgens een pay-per-click (PPC) -model. Dat betekent dat u een specifiek zoekwoord op Google kunt targeten en bieden op het zoekwoord, waarbij ze concurreren met anderen die ook op het zoekwoord zijn gericht. De biedingen die u uitbrengt, zijn 'maximum biedingen' - of het maximum dat u bereid bent te betalen voor een advertentie.

Als uw maximumbod bijvoorbeeld € 4 is en Google bepaalt dat uw kosten per klik € 2 zijn, krijgt u die advertentieplaatsing! Als ze vaststellen dat het meer dan € 4 is, krijgt u de advertentieplaatsing niet. U kunt ook een maximaal budget per dag voor uw advertentie instellen. U besteedt nooit meer dan een bepaald bedrag per dag voor die advertentie, zodat u een beter idee krijgt van hoeveel u gaat besteden aan uw digitale advertentiecampagne.

U heeft drie opties voor het doen van biedingen:
-    Kosten per klik (CPC). U betaalt wanneer een gebruiker op uw advertentie klikt. 
-    Kosten per mille ofwel CPM. U betaalt per 1000 advertentievertoningen. 
-    Kosten per betrokkenheid ofwel CPA. U betaalt wanneer een gebruiker een specifieke actie op uw advertentie uitvoert (zich aanmelden voor een lijst, nieuwsbrief, een video bekijken, enz.).

Google neemt vervolgens het biedingsbedrag en koppelt dit aan een beoordeling van uw advertentie, een zogenaamde kwaliteitsscore. Een kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van uw advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina's. Indien uw advertenties van hogere kwaliteit zijn, kan dit leiden tot lagere prijzen en betere advertentieposities voor uw onderneming. 

Type Google-advertenties
Google biedt verschillende campagnetypen die u kunt gebruiken:
-    Zoekcampagne
Zoekcampagne-advertenties worden als tekstadvertentie weergegeven op de resultatenpagina voor het zoekwoord. Dit zijn de advertenties waarmee u waarschijnlijk het meest vertrouwd bent. Ze verschijnen op de pagina met zoekresultaten met het zwarte 'Advertentie'-symbool naast de URL.

-    Display-campagne 
Het display netwerk maakt gebruik van de uitgebreide website partners van Google om uw advertentie op verschillende websites op internet onder de aandacht te brengen. Enkele voordelen van het gebruik van het display netwerk is het bereik. Google werkt samen met meer dan twee miljoen websites en bereikt meer dan 90% van alle internetgebruikers om ervoor te zorgen dat uw advertentie zo goed mogelijk in het oog springt.

-    Videocampagne 
Dit zijn advertenties die vooraan in YouTube-video's verschijnen. 

-    App-campagne 
Net als videoadvertenties worden app-advertenties ook opgenomen in het display netwerk, maar kunnen ze worden gebruikt voor gerichte campagnes. Hiervoor ontwerpt u niet elke afzonderlijke app-advertentie. In plaats daarvan nemen ze uw tekst en items, zoals foto's, en leveren ze de advertentie voor u.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Joh smitpark speeltoestel (2)

Speeltoestel Joh Smit park definitief weg

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
"Genoeg speeltoestellen in Zuidhorn"
Lees verder →
Hoornaar

Aziatische hoornaar in de provincie

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
jaagt op bijen, vlinders en andere nuttige insecten, die belangrijk zijn voor de bestuiving van planten
Lees verder →
Wilgis schoffelmeijer hoorcentrum

“Ondersteuning van uw luisterbehoefte”

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws - Bedrijf in beeld
7 mei informatieavond Hoorcentrum Westerkwartier in Cultureel Centrum
Lees verder →
Feest vrijheid

Ezinge viert 80 jaar bevrijding met een feest vol taal, muziek en verhalen

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
uiteenlopende artiesten in speciaal middag- en avondprogramma
Lees verder →
Danspaleis

Swingen en genieten bij het Danspaleis

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
Speciaal voor 50-plussers die willen genieten van een gezellige middag vol muziek en sociaal contact
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Westerkwartier: Weerbaar in een woelige wereld

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
De Vooruitkijkspiegel is bedoeld als een open en uitnodigende dialoog voor alle inwoners.
Lees verder →