Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

Gemeente informatie Zuidhorn 4 februari 2015

3 februari 2015    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Over Stemmen, overhangend groen en rioolrenovatie
Gemeentezh large gemeentepagina

Deze informatie is afkomstig van de gemeente Zuidhorn. Het betreft geen officiële publicatie en derhalve kunnen er geen rechten aan worden ontleend.

Verkiezingen Provinciale Staten en besturen waterschappen 2015
Stemmen met een kiezerspas
De burgemeester van Zuidhorn maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezingen van de leden van Provinciale Staten van Groningen en de besturen van de waterschappen Noorderzijlvest en Wetterskip Fryslân op woensdag 18 maart 2015 een kiezer is toegestaan zijn/haar stem uit te brengen in een willekeurig stembureau in de provincie Groningen c.q. het gebied van hetzelfde waterschap.
Daarbij gelden de volgende bepalingen.
A. SCHRIFTELIJKE AANVRAAG
1. Bij de afdeling Contact en Dienstverlening, de Publieksbalie van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor verzoekschriften om in een willekeurig stembureau aan de stemming te mogen deelnemen. Tevens te downloaden via de website http://www.zuidhorn.nl/verkiezingen.
2. Het verzoekschrift, alsmede de stempas (indien reeds verstrekt), moeten uiterlijk op vrijdag 13 maart 2015, door de kiezer zijn ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd.
3. Het verzoek wordt niet ingewilligd, wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht aan de stemming te mogen deelnemen.
4. Bij inwilliging van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.
B. MONDELINGE AANVRAAG
1. De kiezer dient hiertoe, na ontvangst van de stempas, doch uiterlijk op dinsdag 17 maart 2015, 12.00 uur de stempas over te leggen bij de afdeling Contact en Dienstverlening, de Publieksbalie van zijn/haar woonplaats waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd.
2. Het verzoek wordt niet ingewilligd, wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht aan de stemming te mogen deelnemen.
3. Bij inwilliging van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt. Een eenmaal verstrekte kiezerspas kan bij verlies niet worden vervangen.
Als u gaat stemmen moet u naast uw kiezerspas ook een geldig identiteitsbewijs overleggen. Als u zich niet kunt identificeren mag u niet stemmen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksbalie via telefoonnummer (0594) 50 88 88.
Zuidhorn, de burgemeester voornoemd.
L.K. Swart

Verkiezingen Provinciale Staten en besturen waterschappen 2015
Stemmen bij volmacht
De burgemeester van Zuidhorn maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezingen van de leden van Provinciale Staten van Groningen en de besturen van de waterschappen Noorderzijlvest en Wetterskip Fryslân op woensdag 18 maart 2015 een kiezer is toegestaan bij volmacht te stemmen. Daarbij gelden de volgende bepalingen:
A. MACHTIGING door schriftelijke aanvraag VOLMACHTBEWIJS
1. Bij de afdeling Contact en Dienstverlening, de Publieksbalie van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor de verzoekschriften om bij volmacht te mogen stemmen. Tevens te downloaden via de website: http://www.zuidhorn.nl/verkiezingen.
2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op vrijdag 13 maart 2015, door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente Zuidhorn, waar hij/zij op maandag 2 februari 2015 als kiezer is geregistreerd. Het verzoekschrift kan niet worden ingediend door de kiezer aan wie al een kiezerspas is verstrekt.
3. Degene die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op maandag 2 februari 2015 als kiezer voor de verkiezingen van de leden van Provinciale Staten van Groningen en/of de besturen van hetzelfde waterschap, zijn geregistreerd.
4. Bij inwilliging van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.
5. Een volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of zelf aan de stemming deel te nemen.
B. MACHTIGING door overdracht van de STEMPAS of KIEZERSPAS
1. De kiezer kan een andere kiezer die in dezelfde gemeente c.q. het gebied van hetzelfde waterschap als kiezer is geregistreerd, machtigen om voor hem/haar te stemmen.
2. De kiezer tekent daartoe de achterkant van de stempas of kiezerspas en laat de kaart door de gemachtigde medeondertekenen.
3. De kiezer draagt de, aldus in een volmachtbewijs omgezette, stempas of kiezerspas aan de gemachtigde over.
4. Tevens moet de kiezer een kopie van een geldig identiteitsbewijs aan de gemachtigde meegeven. Dit kopie moet de gemachtigde aan de voorzitter van het stembureau laten zien.
5. Het overdragen, van de in volmachtbewijs omgezette stempas of kiezerspas, kan tot en met de dag van de stemming.
6. Een volmacht dat is verleend door overdracht van de stempas of kiezerspas kan, tot het uitbrengen van een stem door de gemachtigde, door de volmachtgever worden ingetrokken.
Een kiezer mag niet meer dan 2 (twee) volmachten aannemen per verkiezing. De volmachtstem dient tegelijk met de eigen stem te worden uitgebracht.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Publieksbalie via telefoonnummer (0594) 50 88 88.
Zuidhorn, de burgemeester voornoemd, L.K. Swart

Aangevraagde vergunningen
Evenementenvergunningen
Algemene Plaatselijke Verordening
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij de volgende aanvraag voor een vergunning/ ontheffing hebben ontvangen voor het organiseren van een:
> ‘fiets ‘m der in’/Glans van de Schans en div. activiteiten van 10 t/m 13 juni 2015, De Poel/ Oosterkade te Grijpskerk
> circusvoorstelling op 16 september 2015, parkeerterrein Zonnehuis te Zuidhorn
In dit stadium kunt u geen bezwaar maken tegen bovenstaande aanvraag.

Verlenging beslistermijn
De volgende beslistermijn wordt verlengd met een termijn van 6 weken:ontvangen 18 november 2014
> tijdelijke huisvesting t.b.v. mantelzorg, Sietse Veldstraweg 1 te Den Ham

Meldingen
Kapmeldingen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij de volgende melding hebben ontvangen voor het kappen van:
> 1 berk, Kerkstraat 9 te Zuidhorn
De melding ligt vanaf heden gedurende twee weken ter inzage bij de Publieksbalie. Binnen deze termijn kunnen belanghebbenden hun zienswijze, bij voorkeur schriftelijk, kenbaar maken bij het college van burgemeester en wethouders.

Verleende vergunningen
Omgevingsvergunningen
Activiteit bouw/ruimtelijke ordening
- uitgebreide procedure
Burgemeester en wethouders maken bekend dat een omgevingsvergunning is verleend voor het:
> bouwen van twee woningen in een bestaand bedrijfsgebouw, Niekerkerdiep NZ 7 te Briltil (verzonden 29 januari 2015)
Belanghebbenden kunnen tegen de verlening van deze vergunning binnen zes weken na de dag van verzending, een beroepschrift indienen bij de rechtbank Noord-Nederland, locatie Groningen, Afdeling bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD Groningen.

Activiteit bouw - reguliere procedure
Burgemeester en wethouders maken bekend dat een omgevingsvergunning is verleend voor het:
> uitbreiden van een woning, Dorpsstraat 29 te Kommerzijl (verzonden 28 januari 2015)

Algemene Plaatselijke Verordening
De burgemeester maakt bekend dat een vergunning/ ontheffing is verleend voor het organiseren van:
> de opening van het hoogholtje over het Niezijlsterdiep van 11.30 tot 13.30 uur op 27 april 2015, a/d Pelmolen te Niezijl (verzonden 26 januari 2015)
> de Oranjemarkt op 27 april 2015 van 08.00 tot 17.00 uur, in het centrum van Zuidhorn (verzonden 29 januari 2015)

Burgemeester en wethouders maken bekend dat een vergunning/ontheffing is verleend voor het/de:
> algemeen geldende geluidsvoorschriften i.v.m. live-muziek op 14 februari 2015 van 21.00 tot 01.00 uur, Kerkstraat 4 te Niehove (verzonden 29 januari 2015)
Belanghebbenden kunnen tegen de verlening van deze vergunningen/ontheffingen binnen zes weken na de dag van verzending, een bezwaarschrift indienen bij het college of bij de burgemeester.

Bijzondere wetten
Verleende aanwezigheidsvergunning
Burgemeester maakt bekend dat hij de volgende vergunning heeft verleend voor:
> 1 kansspelautomaat, Heirweg 14 te Visvliet
Belanghebbenden kunnen tegen de verlening van deze vergunning binnen zes weken na de dag van verzending, een bezwaarschrift indienen bij de burgemeester.

Informatie over de publicaties via (0594) 50 88 88 of kcc@zuidhorn.nl. Tenzij anders is aangegeven.

Vraag op tijd uw evenementenvergunning aan!
Voor het organiseren van een evenement heeft u in veel gevallen een evenementenvergunning nodig. De behandeling hiervan neemt minimaal 8 weken in beslag. Vraag dus op tijd uw evenementenvergunning aan.
Ga voor meer informatie naar http://www.zuidhorn.nl/evenementorganiseren.

Stremming Hoendiep wz Zuidhorn
Maandag 9 februari start de kap van 38 abelen aan het Hoendiep wz te Zuidhorn. De werkzaamheden duren waarschijnlijk 5 dagen en vinden elke dag, afhankelijk van de weersomstandigheden plaats van 8.00 en 16.00 uur.
In verband de werkzaamheden is het doorgaande verkeer tijdelijk gestremd. Het gaat hierbij om het gedeelte vanaf perceel Hoendiep wz 66 tot en met perceel Hoendiep wz 64 te Zuidhorn. Vanaf Gaarkeuken zijn alle percelen tot en met Hoendiep wz 48 normaal bereikbaar en vanaf de Gabrug zijn alle percelen aan de Gaweg en Hoendiep wz 64 normaal bereikbaar.
Met vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met de Publieksbalie via telefoonnummer (0594) 50 88 88.

Vergadering gemeenteraad
Maandag 09 februari 2015 vergadert de gemeenteraad om 19.30 uur in het gemeentehuis te Zuidhorn. De vergadering is openbaar, u bent van harte welkom!
Aan de orde komen:
> Westerwijs: a) Begroting 2015 en b) Verlenging zittingsduur twee bestuursleden (voorbereiden Besluitvormend)*
> Duurzaamheidsbeleid 2015-2018 (voorbereiden Besluitvormend)*
> Verklaring van geen bedenkingen voor het bouwen van een kapschuur en een ligboxenstal op het perceel Aalsumerweg 11 te Oldehove (voorbereiden Besluitvormend)
> Eindafrekening Komplan (voorbereiden Besluitvormend)*
> Geactualiseerde financiële verordening (art. 212) en financieel beleidsplan (voorbereiden Besluitvormend)*
Over de agendapunten met * is inspraak mogelijk. Verzoek om dit voor de raadsvergadering door te geven aan de griffier, maar u kunt ook eerder uw mening kenbaar maken bij de raadsleden. U kunt hiervoor een mail sturen aan de griffie en/of raadsleden rechtstreeks benaderen. Contactgegevens griffie: griffie@zuidhorn.nl/ (0594) 50 87 81.

Rioolrenovatie Grijpskerk, Noordhorn en Visvliet
Van 9 februari tot en met 20 maart renoveert BAM-Aarsleff riolering in Grijpskerk, Noordhorn en Visvliet. De gemeente is de opdrachtgever. De riolering wordt voorzien van een nieuwe binnenlaag (relinen). De volgende straten moeten tijdens de werkzaamheden rekening houden met enige hinder voor het verkeer en/of eventueel enige geurhinder.
Grijpskerk: Snip (gedeeltelijk), Fazant, Patrijs (gedeeltelijk), De Singel, Clantlaan, Taling, SK de Waardlaan
Noordhorn: Hamsterpad (gedeeltelijk), Noordwijkweg, Verlengde Oosterweg (gedeeltelijk), Oosterweg (gedeeltelijk)
Visvliet: Bartolesstraat en Stationsweg (beide gedeeltelijk).
De nieuwe binnenlaag wordt doormiddel van de kousmethode onder lucht- of waterdruk aangebracht. Tijdens het uithardingsproces kan dan enige geurhinder ontstaan. Een van de bestanddelen van de kous is namelijk styreen. Deze stof is bij zeer lage concentraties te ruiken, maar niet schadelijk voor uw gezondheid.
Aanwonenden worden ook per brief geïnformeerd over de werkzaamheden

Milieu Adviescommissie Zuidhorn zoekt leden
Heb je een brede kennis op het gebied van milieu en wil je je graag inzetten voor (milieu)verbeteringen in je eigen woonomgeving? Lees dan verder, want gemeente Zuidhorn is per direct op zoek naar twee leden van de Milieu Adviescommissie Zuidhorn

De commissie
De Milieu Adviescommissie Zuidhorn geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de milieuafdeling van de gemeente. Het advies gaat over het milieubeleid en over alle onderwerpen die raakvlakken hebben met het milieu in de gemeente Zuidhorn. Voorbeelden van onderwerpen waarover de commissie kan adviseren, zijn:
> milieu en duurzaamheid > bodem, geluid en water
> energie > natuur en lucht
> afval > handhaving
De functie
De adviescommissie vergadert minimaal vier keer per jaar. Van een lid wordt een actieve inbreng verwacht, zodat de commissie gezamenlijk komt tot adviezen. Als lid van de Milieu Adviescommissie treed je niet op als vertegenwoordiger van een belangengroep.
De kwaliteiten
Je hebt bij voorkeur een brede kennis over en affiniteit met natuur, milieu en duurzaamheid. Je bent 18 jaar of ouder en inwoner van de gemeente Zuidhorn. Daarnaast ben je geen lid van de gemeenteraad of het college van burgemeester en wethouders en ben je geen ambtenaar van de gemeente Zuidhorn.
Het aanbod
Het lid zijn van de Milieu Adviescommissie is een onbetaalde functie. Noodzakelijk te maken kosten voor het uitvoeren van deze functie worden wel vergoed.
Meer informatie
Meer informatie over de gemeente Zuidhorn vind je op http://www.zuidhorn.nl. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Leo Dop (medewerker milieu), tel.: (0594) 50 87 57.
De procedure
Je kunt reageren op deze vacature door een motivatiebrief met CV te mailen (binnen 14 dagen na deze publicatie) naar sollicitaties@zuidhorn.nl.

Verkeersmaatregelen Oranjemarkt Zuidhorn
Op maandag 27 april 2015 vindt de jaarlijkse Oranjemarkt weer plaats in het centrum van Zuidhorn. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid hebben burgemeester en wethouders besloten om voor deze dag diverse verkeersmaatregelen te treffen. Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden binnen een termijn van 6 weken na datum van verzending van dit besluit aan de aanvrager een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het bevoegd bestuursorgaan.
Voor informatie kunt u terecht bij de Publieksbalie, telefoonnummer (0594) 50 88 88.

Overhangend groen
Het komt voor dat voetgangers en andere weggebruikers last hebben van groen dat over de stoep of weg hangt. We vragen inwoners daarom hun groen dat in de weg hangt te kappen of te snoeien.
De gemeente kan inwoners verplichten om op eigen kosten eigen overhangend groen aan te pakken (art. 4:12. apv).
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de opzichter Groen via telefoonnummer (0594) 50 88 88.

De verandering in de zorg raakt iedereen...
Dyslexiezorg naar de gemeente
Verhaal uit de praktijk
De zusjes Iris (9) en Melissa (8) Huizinga hebben moeite met lezen. Vorig jaar is geconstateerd dat ze beide dyslectisch zijn. Op school krijgen ze daarom extra begeleiding. Voor Iris is deze begeleiding op school voldoende, maar Melissa heeft extra ondersteuning nodig om mee te kunnen komen in de klas.
Wat is dyslexiezorg?
Mensen met dyslexie, wat ook wel eens ‘woordblindheid’ of ‘leesblindheid’ wordt genoemd, hebben moeite met lezen, schrijven en spellen. Het is een medische term voor een aandoening waarbij patiënten problemen hebben met het herkennen van het woordbeeld of met het uitspreken van woorden. Dyslexiezorg is de behandeling van ernstige enkelvoudige dyslexie. Deze zorg wordt ingezet als blijkt dat alleen begeleiding vanuit school onvoldoende is en diagnostisch onderzoek uitwijst dat aanvullende specialistische behandeling nodig is.
Tot 2015 viel deze zorg onder verantwoordelijkheid van de zorgverzekeraar.
Hoe is dit in 2015 geregeld?
Sinds 1 januari 2015 valt dyslexiezorg onder de Jeugdwet. Gemeenten zijn sindsdien verantwoordelijk voor de organisatie en financiering van deze zorg. De Groninger gemeenten kopen de zorg voor jeugdigen gezamenlijk in. Met de organisaties die ook in 2014 de dyslexiezorg verleenden zijn afspraken gemaakt over hun inzet in 2015.
Wat is de rol van het onderwijs?
Scholen blijven ook in 2015 verantwoordelijk voor de signalering en begeleiding van kinderen met dyslexie. Wanneer extra begeleiding bij leesproblemen niet voldoende helpt, kan er verwezen worden naar een orthopedagoog of psycholoog, die vaststelt of het kind ernstige enkelvoudige dyslexie heeft.
In dat geval krijgt het kind hulp van een psycholoog, orthopedagoog en/of logopedist.
Vraag en antwoord
Gaan gemeenten bepalen wie dyslexiezorg krijgt? Nee, gemeenten bepalen dat niet. Scholen blijven verantwoordelijk voor de signalering en begeleiding van kinderen met dyslexie. Wanneer extra begeleiding bij leesproblemen niet voldoende helpt, kan via het CJG een aanvraag voor dyslexieonderzoek worden gedaan.
Meer weten?
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Westerkwartier
Voor vragen over dyslexie kunt u terecht bij uw school, maar ook bij het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Westerkwartier. Ook voor alle andere vragen van/over jongeren tot 18 jaar kunt u bij het CJG terecht.
Het telefoonnummer van CJG Westerkwartier is: 0594-51 21 33, bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur. Mailen kan ook: info@cjgwesterkwartier.
Boven de 18 jaar moet u contact opnemen met het Wmo-loket van uw gemeente.
Het CJG Westerkwartier voert de Jeugdwet uit voor de vier Westerkwartiergemeenten.
U kunt er terecht op de vermelde dagen van 09.00 tot 11.00 uur (in de schoolvakanties alleen in Leek) of op afspraak.
Maandag: Zuidhorn: Het Zonnehuis Oostergast, Gemmastraat 12
Woensdag: Grootegast: Dienstencentrum De Schalck 1
Donderdag: Marum: Groene Kruisgebouw, Langestraat 1
Vrijdag: Leek: De Akkerswaert, Lindensteinlaan 44
Meer informatie vindt u op:
http://www.cjgwesterkwartier.nl

Inwoners meest tevreden over woonklimaat en dienstverlening
Mensen wonen graag in de gemeente Zuidhorn zo blijkt uit het onderzoek Waarstaatjegemeente.nl. Ze voelen zich hier thuis, de buurtbewoners gaan prettig met elkaar om, de buurt is schoon en er zijn voldoende groen- en sportvoorzieningen. Daarnaast geeft het merendeel van de inwoners aan, dat ze gemakkelijk aan de benodigde gemeentelijke informatie kunnen komen. De inwoners van de gemeente Zuidhorn zijn het meest tevreden over het woon- en leefklimaat en de gemeentelijke dienstverlening. De gemeente kan volgens de inwoners nog iets verbeteren aan de relatie burger-gemeente en de zorg en welzijn.

Waarstaatjegemeente.nl
In de periode september-oktober 2014 heeft de gemeente deelgenomen aan het onderzoek Waarstaatjegemeente.nl.
Bureau het PON uit Tilburg heeft dit onderzoek voor ons uitgevoerd. Het onderzoeksrapport met de resultaten staat op de gemeentelijke website http://www.zuidhorn.nl/wsjg.
Via http://www.waarstaatjegemeente.nl zijn onze resultaten te vergelijken met de resultaten van andere gemeenten.

Nieuwe opzet
We hebben gekozen voor de vernieuwde opzet van het onderzoek. In de twee eerder uitgevoerde onderzoeken Waarstaatjegemeente.nl ging het over burgerrollen (de burger als klant, partner, kiezer, enz.). Door de nieuwe opzet en vragenlijst is geen vergelijking te maken met de resultaten van de onderzoeken van voorgaande jaren. De vragen in het nieuwste onderzoek zijn gebaseerd op vier maatschappelijke thema’s: woon- en leefklimaat, relatie burger-gemeente, gemeentelijke dienstverlening en zorg en welzijn.
De vragenlijst is naar 1800 inwoners gestuurd. Hiervan hebben 632 de vragenlijst ingevuld teruggestuurd via post en internet.

Waardering
De inwoners waarderen alle inspanningen van de gemeente voor de inwoners gemiddeld met een 7,0. In onderstaand overzicht staat het oordeel per thema (tussen haakjes staat het gemiddelde cijfer van andere gemeenten met < 25.000 inwoners, stand januari 2015).

Suggesties
In de vragenlijst gaven de deelnemers ook suggesties voor het verbeteren van het beleid, de buurt, dienstverlening en zorg en welzijn. De meeste suggesties werden gegeven voor het verbeteren/aanpakken van de wegen/straten en het parkeren. Ook zijn suggesties gegeven voor het groenbeheer en -onderhoud en de verkeersveiligheid.

Wat gaan we ermee doen?
Het management van de ambtelijke organisatie neemt de resultaten mee in zijn bedrijfsvoering. Iedere afdeling doet dit voor die thema’s uit het rapport waar zij verantwoordelijk voor is en waar de gemeente zich nog in kan verbeteren.
Bij het thema woon- en leefklimaat gaat het dan vooral om het verbeteren van de leefbaarheid en veiligheid in brede zin. Bij het thema relatie burger-gemeente gaat het vooral om vertrouwen scheppen in bestuur, naleven van regels, luisteren naar en betrekken van inwoners bij de plannen en realisatie van initiatieven.

Thema’s                                          Gemiddeld cijfer

Waardering alle inspanning en 7,0 (6,6)
Woon- en leefklimaat               7,0 (6,6)
Relatie burger-gemeente         6,4 (6,0)
Gemeentelijke dienstverlening 7,1 (6,8)
Zorg en welzijn                        6,7 (6,5)

Informatiepagina gemist?
» Hier vindt u een archief met eerder uitgebrachte pagina’s.

  • Rioolrenovatie
  • Stemmen in zuidhorn 2012 zuidhorn
Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Groep 1 sponsorloop anker koningsspelen (7)

CBS ‘t Anker loopt ruim 10.000 bij elkaar voor KiKa

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws - fotos
Meerdere scholen verbonden aan Koningsdag een sponsorloop waarvan de opbrengst naar KiKa gaat
Lees verder →
Lintje tosja schaeffer en  lases 1

Tosja na ontvangst lintje: “omdat ik het leuk vind om te doen”

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws - fotos
Uitreiking koninklijke onderscheidingen door burgemeester Ard van der Tuuk
Lees verder →
Poiesz jeugd talero

Mooi bedrag voor Tafeltennisvereniging Talero van Poiesz jeugd sponsoractie!

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Belangstelling voor tafeltennissen bij Talero is flink groeiende
Lees verder →
Peter frank pieternel en meindert show maaike borst

De (Peter) Frank, Pieternel en Meindert show met Maaike Borst

26 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Maaike Borst (1978) is bekroond verslaggever en columnist bij Dagblad van het Noorden.
Lees verder →
Pylon

Provinciale weg tussen Sebaldeburen en Oldekerk drie weken dicht

25 april 2024    Zuidhorn-nieuws
Doorgaand verkeer wordt omgeleid via Grijpskerk en Noordhorn.
Lees verder →