Cliënten tevreden over wmo-voorzieningen en dienstverlening zorgloket
Met een gemiddeld rapportcijfer van een 8.1 geven de cliënten aan zeer tevreden te zijn over de dienstverlening van het Zorgloket van de gemeente Zuidhorn. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) van de gemeente Zuidhorn.
Tevreden
In het eerste half jaar van 2011 zijn de gebruikers en aanvragers van Wmo-voorzieningen gevraagd naar hun mening over de Wmo-voorzieningen en de dienstverlening van het Zorgloket in 2010. De meerderheid (89%) is tevreden over de manier waarop en de snelheid waarmee de aanvraag is afgehandeld. Verder zijn de ondervraagden zeer tevreden over de kwaliteit van de ondersteuning of voorziening (94% is tevreden).
Onderzoek
De gemeente Zuidhorn heeft samen met de gemeenten Grootegast en Leek de tevredenheid onderzocht bij aanvragers van Hulp bij het huishouden, woonvoorzieningen, rolstoelen en vervoersvoorzieningen. Gemeenten dienen dit onderzoek uit te voeren in het kader van de Wmo. Het Centrum voor Maatschappelijke ontwikkeling (CMO) Groningen heeft voor genoemde gemeenten het onderzoek uitgevoerd.
Rapport
Elke gemeente heeft een eigen rapport. Het klanttevredenheidsonderzoek van de gemeente Zuidhorn is te vinden op de website www.zuidhorn.nl.