Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

0vgz bakkerscafe (4)

Gastvrij onthaal bij ‘t Bakkerscafé Grijpskerk

20 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Najaarsbijeenkomst Ondernemersvereniging Zuidhorn
Lees verder →
Boekenwand interieur tv

Subsidie om positie op arbeidsmarkt te versterken

20 november 2025    Zuidhorn-nieuws
15 miljoen voor werkenden en werkzoekenden in Groningen
Lees verder →
Maak industrie timmerman

Vernieuwde Groninger Ondernemersregeling open

20 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Ondernemers in de Groningse maakindustrie kunnen vanaf 25 november 2025 weer subsidie aanvragen via de Groninger Ondernemersregeling.
Lees verder →
Natasja bennink doorzettersprijs

Doorzettersprijs 2025 voor ​Oldewinkel

19 november 2025    Zuidhorn-nieuws
“Doorzetters houden onze gemeente menselijk en sterk. Wie zich met zoveel toewijding inzet, verdient waardering,”
Lees verder →
Ons ideaal grijpskerk

Koninklijke Erepenning voor 125-jarige muziekvereniging ‘Ons Ideaal’ Grijpskerk

19 november 2025    Zuidhorn-nieuws
De Koninklijke erepenning is pas paar keer eerder uitgereikt in de gemeente Westerkwartier
Lees verder →
Fotobooth

De nieuwe trend voor horeca en evenementenlocaties

19 november 2025    Zuidhorn-nieuws
De hospitality- en evenementenwereld is ingrijpend veranderd.
Lees verder →