Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Joh smitpark speeltoestel (2)

Speeltoestel Joh Smit park definitief weg

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
"Genoeg speeltoestellen in Zuidhorn"
Lees verder →
Hoornaar

Aziatische hoornaar in de provincie

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
jaagt op bijen, vlinders en andere nuttige insecten, die belangrijk zijn voor de bestuiving van planten
Lees verder →
Wilgis schoffelmeijer hoorcentrum

“Ondersteuning van uw luisterbehoefte”

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws - Bedrijf in beeld
7 mei informatieavond Hoorcentrum Westerkwartier in Cultureel Centrum
Lees verder →
Feest vrijheid

Ezinge viert 80 jaar bevrijding met een feest vol taal, muziek en verhalen

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
uiteenlopende artiesten in speciaal middag- en avondprogramma
Lees verder →
Danspaleis

Swingen en genieten bij het Danspaleis

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
Speciaal voor 50-plussers die willen genieten van een gezellige middag vol muziek en sociaal contact
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Westerkwartier: Weerbaar in een woelige wereld

30 april 2025    Zuidhorn-nieuws
De Vooruitkijkspiegel is bedoeld als een open en uitnodigende dialoog voor alle inwoners.
Lees verder →