Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

De meeden-googlestreetvieuw

Onderzoek naar voorzieningen op het platteland

27 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Inventarisatie van voorzieningen, gesprekken dorpsbewoners en adviezen voor de toekomst
Lees verder →
Gemeentedichter gerardo insua teijeiro

Gerardo uit Doezum is de eerste gemeentedichter van Westerkwartier

27 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Inzendingen van hoog niveau
Lees verder →
Sportencultuur

Is jouw sport al onderdeel van de Sporthopper 2026?

27 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Alle kinderen moeten kunnen meedoen!
Lees verder →
Thea dam-ruiter schilderij

Expositie van Thea Dam-Ruiter in Cultureel Centrum Zuidhorn

27 november 2025    Zuidhorn-nieuws
“Liever naar een schilderij kijken dan naar de tv”
Lees verder →
Lopen sport

Tegemoetkoming Sportclubs

27 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
voor verenigingen die ondersteuning nodig hebben.
Lees verder →
De haar bult van marum

Loop eens met Nico en Geert mee en kijk met een andere bril naar het Westerkwartier!

27 november 2025    Zuidhorn-nieuws
De Verbiending op de Haar en in Aduard
Lees verder →