Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Gemeentehuis-zuidhorn

Over Aangepaste openingstijden, subsidieregelingen & korting op regenton

15 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Westerkwartier Gemeentenieuws 8 juli 2025
Lees verder →
Middag humsterland luchtfoto gcwk

Boerderijen in het Westerkwartier én 20-jaar Nationaal Landschap Middag-Humsterland’

15 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Thema-avond ‘Architectuur in het Westerkwartier
Lees verder →
Bakkerij van der bijl-opening (1)

Bakkerij van der Bijl opent winkel en trakteert Zuidhorners

14 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Bedrijf in beeld - fotos
Genieten van terras, IJs en springkussen
Lees verder →
Kunstkwartier

Tussen kunst en curry; Afsluiting seizoen van Het kunstkwartier

14 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Eén potpourri van muziek, verhalen en beeldende kunst
Lees verder →
Pleinfeest-schuiling

Zuidhorn geniet van verjaardagsfeest Schuiling

11 juli 2025    Zuidhorn-nieuws - Bedrijf in beeld - fotos
Perfect weer, swingende muziek en een engelbewaarder tot slot
Lees verder →
Helicopter-3378335 640

Helikopter, helikopter. Mag ik met jou mee om hoog?

11 juli 2025    Zuidhorn-nieuws
Hoog in de wolken wil ik wezen. Hoog in de wolken wil ik zijn. Helikopter, helikopter
Lees verder →