Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Schoolmoestuin basisschool de vlieger (1)

Schoolmoestuin basisschool de Vlieger werpt vruchten af

25 november 2025    Zuidhorn-nieuws
In de schoolmoestuin leren kinderen niet alleen waar hun voedsel vandaan komt, maar ook hoe je voor planten zorgt, samenwerkt en geduldig wacht op resultaat
Lees verder →
Sinterklaas

Sinterklaas & Roetveegpiet bij u thuis op 5 december!

25 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Steun Daniek haar World Servants-actie in Tema-Tema in Zambia
Lees verder →
Schaduwbandconcert 2025 (2)

Schaduwbandconcert Het KunstKwartier trekt 100 bezoekers naar In ’t Holt, Zuidhorn

25 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Leerlingen krijgen de bijzondere kans om podiumervaring op te doen en samen te spelen in een professionele setting
Lees verder →
Digitale kerstmenus

Digitale Kerstmenu’s Zuidhorn 2025

25 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Heerlijk uit eten of afhalen voor thuis om lekker te genieten
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Over raadsoverleggen, controle op alcoholgebruik & Vergadering Adviesraad

25 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Westerkwartier Gemeentenieuws 25 november
Lees verder →
Muziekbingo

De leukste manieren om het weekend goed te beginnen

25 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Voor veel mensen voelt het weekend als een adempauze
Lees verder →