Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Wereldvluchtelingendag tafels van hoop

Wereldvluchtelingendag in Zuidhorn

15 juni 2025    Zuidhorn-nieuws
​Tafels van Hoop Zuidhorn besteedt samen met Pand 10A (de Buurthuiskamer) aandacht aan Wereldvluchtelingendag 2025
Lees verder →
Gouden leeuw (10)

“Super” Weekend Westerkwartier: ga op pad!

13 juni 2025    Zuidhorn-nieuws
14 juni heel veel activiteiten in de regio
Lees verder →
Buitenspeeldag zuidhorn 2025 (1)

Buitenspeeldag Zuidhorn; paar foodtrucks erbij en je hebt een festival

12 juni 2025    Zuidhorn-nieuws - fotos
Was mooi weer
Lees verder →
Nederveen

Gemeente Westerkwartier heeft financiën op orde voor 2026, zorgen over toekomst blijven

11 juni 2025    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
In 2026 geen bezuinigingsmaatregelingen en de onroerendezaakbelasting (OZB) wordt niet (extra) verhoogd
Lees verder →
Wethouder hans haze en ton schroor archeologische vondsten onthuld bij borghlocatie

Informatiebord archeologische vondsten onthuld bij Borghlocatie in Zuidhorn

11 juni 2025    Zuidhorn-nieuws
Sluiting school in 2014 naar infobord in 2025
Lees verder →
Roze50plus

Ontmoeting en empowerment van LHBTQ Senioren in het Westerkwartier

10 juni 2025    Zuidhorn-nieuws
Zuidhorn loopt voorop met huiskamer ROZE 50+
Lees verder →