Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Doktersdienst

Doktersdienst Groningen wordt DokNoord Huisartsenspoedpost

07 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Voor als er spoed is
Lees verder →
Chris mulder en daniel gombert tafeltennis

Chris Mulder en Daniël Gombert geselecteerd voor regiotraining Tafeltennis

07 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
voor talenten uit heel Noord-Nederland.
Lees verder →
Politieauto

Twee auto’s botsen op Rijksstraatweg N355

06 november 2025    Zuidhorn-nieuws
N355 tussen Grijpskerk en Noordhorn was deels afgesloten door ongeluk
Lees verder →
Shanty-koor

4e Lustrumviering van “Shantykoor Allemanseindje” uit Zuidhorn

05 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Met optredens van dameskoor “De Klinckers” uit Zuidhorn en het accordeon ensemble “Arcade”
Lees verder →
Leekster voetbalgala foto roel lubbers, wiebe kooiker of henk mulder

Loting 38e Leekster Voetbalgala door Harry Zwiers

05 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Speeldata Leekster Voetbalgala zijn bekend
Lees verder →
Klimaatgesprekken-credit-chantal-bekker

Klimaatcoaches organiseren KlimaatGesprekken workshopreeks in gemeente Westerkwartier

04 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Klimaatvriendelijker kiezen: niet omdat het moet, maar omdat het kan
Lees verder →