Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

De brug - sinterklaas 2025 1

Sinterklaas en pieten komen met legervoertuig aan op De Brug in Zuidhorn

05 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Begroet door 280 leerlingen en hun ouders
Lees verder →
Winterfair 2024 (1)

De leukste kerstmarkten en vieringen in het Westerkwartier

03 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Hele maand in het teken van gezelligheid en vieren
Lees verder →
Lisette en auke kerststallen

Kerststallen te koop voor toneelvoorstelling

03 december 2025    Zuidhorn-nieuws
nagelaten door een gewaardeerd lid van Eendracht
Lees verder →
Terp van ezinge

Nieuw perspectief van het Reitdiepgebied

03 december 2025    Zuidhorn-nieuws
inwoners, boeren, ondernemers en andere betrokkenen kunnen een inkijkje nemen in de conceptversie van het Perspectief
Lees verder →
Stretchtent

De ultieme gids voor het kopen van een stretchtent

03 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Een stretchtent is voor veel evenementen een ideale oplossing.
Lees verder →
 

SGP Westerkwartier zoekt nieuwe lijsttrekker: unieke kans voor betrokken kiezers.

03 december 2025    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Voor het eerst in de geschiedenis is de functie openbaar opengesteld.
Lees verder →