Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Natasja bennink doorzettersprijs

Doorzettersprijs 2025 voor ​Oldewinkel

18 november 2025    Zuidhorn-nieuws
“Doorzetters houden onze gemeente menselijk en sterk. Wie zich met zoveel toewijding inzet, verdient waardering,”
Lees verder →
Ons ideaal grijpskerk

Koninklijke Erepenning voor 125-jarige muziekvereniging ‘Ons Ideaal’ Grijpskerk

18 november 2025    Zuidhorn-nieuws
De Koninklijke erepenning is pas paar keer eerder uitgereikt in de gemeente Westerkwartier
Lees verder →
Zunobri dtsharkema

Zunobri maakt het verschil in de 2e helft

18 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Voor Zunobri is het de zaak om vanaf de eerste minuut dezelfde energie op het veld te leggen als een week eerder in de Quicksilver S.
Lees verder →
Gemeentehuis-zuidhorn

Over woningbouw Oostergast Oost, kindpakket & Bladkooien

18 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Gemeente-informatie & Politiek
Westerkwartier Gemeentenieuws 18 november
Lees verder →
Kippen-pixabay

Vogelgriep vastgesteld in Opende: ruim 56.000 dieren geruimd

18 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Sinds 16 oktober geldt in Nederland een landelijke ophok- en afschermplicht voor vogels.
Lees verder →
Antifouling-verwijderen-boot

Antifouling voor je polyester boot: het ideale moment om onderhoud te doen

18 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Het vaarseizoen zit erop. De boot is uit het water, de laatste tocht is gevaren en het is tijd om het schip klaar te maken voor de winter.
Lees verder →