Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Sint 2025 (1)

Zuidhorn heet Sinterklaas welkom

22 november 2025    Zuidhorn-nieuws - fotos
Ontvangst door burgemeester, voorzitter Zakenkring en honderden kinderen
Lees verder →
Digitale kerstmenus

Digitale Kerstmenu’s Zuidhorn 2025

24 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Heerlijk uit eten of afhalen voor thuis om lekker te genieten
Lees verder →
Schaduwbandconcert 2025 (2)

Schaduwbandconcert Het KunstKwartier trekt 100 bezoekers naar In ’t Holt, Zuidhorn

24 november 2025    Zuidhorn-nieuws
Leerlingen krijgen de bijzondere kans om podiumervaring op te doen en samen te spelen in een professionele setting
Lees verder →
Arag-certificaat

Verlenging ARAG certificaat vvZuidhorn

24 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Mooie pluim van de KNVB
Lees verder →
 

Zunobri dendert over tegenstander heen

24 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Voor Zunobri 1 stond de derde wedstrijd van het zaalseizoen op het programma: een uitduel tegen Kinea 5.
Lees verder →
Team 2 nico met scheids vincent talero

Team 2 senioren ttv Talero promoveert naar 3e klasse

24 november 2025    Zuidhorn-nieuws - Sport
Team 2 met Nico, Marcel , Vincent en Gerwin liet er geen gras over groeien en promoveert voor tweede achtereenvolgende keer
Lees verder →