Welkom in Zuidhorn, Wonen, Winkelen, Westerkwartier

22-01-08Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

22 januari 2008    Zuidhorn-nieuws
Gemeente Zuidhorn trots op dienstverleningDe gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de

Gemeente Zuidhorn trots op dienstverlening

De gemeente Zuidhorn heeft een kwaliteitshandvest voor haar dienstverlening aan de burgers opgesteld. Het handvest bestaat uit een aantal normen waaraan burgers de gemeente kunnen houden. Zoals de maximale wachttijd aan de balies, het binnen 4 weken afhandelen van brieven en het vlot afhandelen van bouwvergunningen.

Uit eerder onderzoek is al gebleken dat de burgers de dienstverlening van Zuidhorn met een ruime voldoende beoordelen. De achtergrond van het kwaliteitshandvest is dan ook niet dat de zaken niet goed zouden gaan. “Het heeft te maken met zelfbewustzijn en vooral: “ hier staan wij voor”, aldus Fennema. De burgers weten op deze manier waarop zij mogen rekenen.

Het kwaliteitshandvest wordt gepubliceerd in het Westerkwartier en op de gemeentelijke website. Ook is een versie gemaakt in de vorm van een kaartje dat met correspondentie van de gemeente wordt meegestuurd. Op de achterzijde van deze kaart kunnen burgers een reactie of opmerkingen invullen en deze terugsturen aan de gemeente. “Wij zijn namelijk zeer benieuwd of burgers nog tips en suggesties hebben voor onze dienstverlening. En als het een keer fout gaat met onze normen, dan maken wij graag verontschuldigingen, dat hoort er bij”.
Aan het eind van 2008 wordt het kwaliteitshandvest geëvalueerd. Het streven is om het handvest de komende jaren uit te breiden, zodat alle dienstverlening er uiteindelijk onder valt.

Op het gebied van dienstverlening verandert het komende jaar het nodige. Momenteel werkt de gemeente aan een nieuwe inrichting van de centrale hal met een nieuwe balieopzet en een geïntegreerd frontoffice voor alle burgercontacten: het gemeenteplein. Ook de digitale dienstverlening wordt uitgebreid. Voor de zomer wordt de postbehandeling op het gemeentehuis gedigitaliseerd, wat een efficiëntere postafhandeling mogelijk maakt. Eind 2008 wordt daarnaast een nieuwe website van de gemeente gelanceerd, met meer diensten die digitaal kunnen worden afgenomen.

Meer nieuws... Tip de redactie...

 

Laatste nieuws

Geert en nico baak lutjegast

DriekeuningenTocht in Lutjegast met Nico en Geert

19 december 2025    Zuidhorn-nieuws
De exacte locatie en datum worden nog bekend gemaakt
Lees verder →
Lichtjestochten

Weer trekkergeweld in regio

19 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Lichtjestochten trekken elk jaar groots bekijk
Lees verder →
Leek markt

Provinciale subsidie voor Leek en Tolbert

19 december 2025    Regio-nieuws
Om het centrum van dorp te verfraaien
Lees verder →
Winnen cultuurcoach van het jaar

Elise van der Laan cultuurcoach van het jaar!

18 december 2025    Zuidhorn-nieuws - fotos
Cultuurcoach van Westerkwartier Elise van der Laan won als eerste van Nederland deze prijs
Lees verder →
Politieauto

Inbraak in kerk in Zuidhorn

18 december 2025    Zuidhorn-nieuws
De inbrekers forceerden een zijdeur om binnen te komen
Lees verder →
Kunstkwartier zingen

Het KunstKwartier viert eerste lustrum met Jubileumconcert Hartslag

18 december 2025    Zuidhorn-nieuws
Op deze avond laat Het KunstKwartier zien wat het allemaal in huis heeft met verschillende theatrale en muzikale optredens.
Lees verder →