Claimen schade is niet simpel
assen/groningen -
Klanten, die door problemen bij Ziggo langdurig verstoken bleven van hun telefoonverbinding, kunnen de schade bij het bedrijf claimen. Dat gaat echter niet zonder slag of stoot.
Volgens Ziggo-woordvoerder Gradus Vos moeten gedupeerde klanten een goed gemotiveerde brief met hun gemaakte onkosten opsturen. Annie Kooi uit Zuidhorn, die sinds eind juni zes weken zonder vaste telefoon en internet zat, deed dat. Desalniettemin kreeg ze van Ziggo geen cent van haar aan mobiele telefoontjes bestede onkosten terug.
"Ik en mijn man hebben talloze keren mobiel naar Ziggo moeten bellen toen onze telefoon- en internetverbinding waren weggevallen Steeds werd er gezegd: 'over een paar dagen is het weer in orde'. Maar dat gebeurde dus niet. Tot het eindelijk verholpen was, hebben we voor 125 euro mobiel verbeld. Dat geld hebben we in een brief aan Ziggo geclaimd. Maar ze betalen niet, omdat onze declaratie niet specifiek genoeg was."
Volgens Kooi verlangde Ziggo dat zij en haar man precies aangaven wanneer ze met het bedrijf hadden gebeld.
bron DvhN